Het Apotheekloket, by team Mosadex-Exitable

Mosadex had een plan. Een vraag & aanbod platform voor apotheek personeel en overnames. Exitable moest het gaan bouwen. Maar dat deden we niet. We deden meer. Samen met Mosadex zetten we een strategische basis en concrete doelstellingen neer, om te bouwen aan de beste versie van dit concept. Het resultaat: Het Apotheekloket, hét digitale centrale punt voor apothekers. Bedacht, gebouwd, gelanceerd – en in blijvende doorontwikkeling. 

De vraag

Mosadex had Het Apotheekloket heel goed voor ogen. Het moest een platform worden voor vacatures en apotheken ter overname. Interessant voor ondernemers in spe, apotheek eigenaren, beheerders en personeel, om zo de branche te helpen en te ondersteunen in hun onderneming.

Het enige dat ze daarvoor nog nodig hadden was een partij om zo’n platform te bouwen. Developers. Dus klopten ze bij ons aan.

Logisch, toch? Ja. En nee.

Ons antwoord

Logisch, ja. Want wij hebben een team development. Maar die kunnen pas echt goed werk leveren, als de strategische basis klopt en doelstellingen helder zijn. Als geheel – strategie, design & development – kunnen we dat voor elkaar krijgen. Samen met de klant, met Mosadex en hun concept.

Omdat we meer zijn dan website bouwers, méér dan een team development, want development staat nooit op zichzelf.

We zijn digitale strategen, met talent voor krachtenbundeling van klantkennis & in house talent met onze digitale specialisatie. Als team, als totaaloplossing, voor echt digitaal succes. Dat was ons antwoord. Dus gingen we samen aan de slag, stap voor stap. Van strategie, naar design, naar development. In die volgorde.

1. Strategie

Een digitale missie kan pas gestart worden als je weet waar je naartoe werkt, en welke stappen daar naartoe leiden. Dus startte onze samenwerking met de Discovery Fase. Een strategische sessie tussen Mosadex en Exitable, gebaseerd op het bestaande concept voor Het Apotheekloket.

Een sessie met nieuwe inzichten, uitdagingen, doelstellingen en een concreet plan van aanpak. Het doel: Het Apotheekloket als kloppend hart van de apotheekbranche. Een platform voor vacatures en overnames (het originele concept) én met informatie en ondersteuning voor apothekers tijdens hun hele loopbaan, van solliciteren tot ondernemen.

Wij gaven het nieuwe concept een concrete flow, look & feel. En dat beviel. Het team was een feit. De missie gelanceerd.

2. Design

Uit de voedingsbodem van de strategie en doelstellingen ontstond het design. Een UX design, om precies te zijn. User first. Omdat dat de weg naar digitaal succes is. Altijd.

Dus bouwde team design – de UX designers van Exitable én de interne designer van Mosadex – een slimme userflow en customer journey voor 4 soorten gebruikers:

  • apotheker wil verkopen,
  • potentiële ondernemer wil kopen,
  • iemand zoekt vacature,
  • apotheek zoekt personeel.

Een prototype laat zien hoe het eruit komt te zien. Nog even zonder look & feel, die daarna volgt, met een mix van de Mosadex huisstijl en een authentieke Apotheekloket twist.

3. Development

Dán is team development aan de beurt. Een samenwerking tussen Exitable en Mosadex developers. Niet als eerste stap, direct nadat Mosadex aanklopt, maar als ‘laatste’ stap, zodra een strategisch plan en doordacht design gevormd is.

Zij bouwen de eerste versie van Het Apotheekloket. Een Minimum Viable Product (MVP) in Drupal; een makkelijk beheerbaar Content Management Systeem (CMS). Inclusief speciale functionaliteit, genaamd ‘Mijn loket’. Een omgeving voor bezoekers-accounts gericht op hun specifieke wensen, zoals we zagen in de design user flows. Een mooie uitdaging, met een nog mooier resultaat.

En nu? Samen door.

Team Mosadex-Exitable is een feit, en volbrengt z’n missies als een goed geoliede machine. Van strategie naar design, development en doorontwikkeling in nieuwe innovatiesprints.

Als gespecialiseerde extensie van Mosadex’ eigen strategen, designers en developers werken we naadloos samen, versterken elkaars ambitie en blijven samen hard vooruit werken aan nieuwe en betere digitale oplossingen. Een droomklant, als je het ons vraagt.

Excited?

Wij bellen je terug