Toet Toet! Hier zijn de nieuwe VTech Toet Toet Auto’s

Ga naar de website

VTech, het internationale speelgoedconcern, bracht 7 nieuwe modellen in de Toet Toet Auto’s lijn naar buiten. Om deze vriendjes voor te stellen aan het grote publiek, zocht VTech een partner om hen te ondersteunen in de bijbehorende marketingcampagne. Op digitaal én niet-digitaal vlak. Bij Exitable zijn we niet vies van een brede marketingaanpak, dus sloegen we de handen ineen met partner bureau Exit om zo de Toet Toet Auto’s een vliegende start te geven.

Drie partijen, één doel

Het doel was van het begin af aan duidelijk: awareness creëren rondom de nieuwe Toet Toet Auto’s lijn. De Toet Toet Auto’s staan voor een fantasievolle en leerrijke wereld, waarin kinderen tussen 1 en 5 kunnen spelen en ontdekken. Tijdens de campagne wilden we niet alleen de nieuwe auto’s laten zien, maar ook de interactie aangaan met de doelgroep: peuters en kleuters en hun ouders. Die ouders bereikten we goed via een digitale aanpak, terwijl we de kinderen zelf in de “echte wereld” en met de echte producten een ervaring konden bieden. Samen met Exit lieten we offline en online naadloos in elkaar over lopen tot één mooie ervaring voor beide doelgroepen.

Naar de start

Exit bedacht het creatieve concept en daarmee het startpunt: een Roadshow door Nederland en Vlaanderen, waarin de 7 nieuwe auto’s zich in levende lijve voorstellen. En dat in levende lijve werd letterlijk onderdeel van de Roadshow. Want Exit bouwde de bekende Siem Safaribus, een van de modellen uit de oude Toet Toet Auto’s lijn, in levensgroot formaat na. Voor de jongste Toet Toet Auto’s fans een fantasie tot leven gekomen - en dat zorgde voor directe interactie met de kinderen. Vooral omdat Exit voor de Roadshow mooie locaties scoutte die ook in de belevingswereld van kinderen zaten, zoals speeltuinen en de speelgoedwinkelketen ToyChamp.

Exitable zorgde voor een digitale marketing campagne daaromheen: door middel van social media, AdWords en een speciaal ontworpen Toet Toet Auto’s landingspagina zorgden we voor maximale verbinding voor die andere doelgroep: de (groot)ouders van kinderen tussen de 1 en de 5 jaar

Op weg

Terwijl Exit (offline) hard werkte aan de Roadshow planning, het aansturen van (promo)teams en het bouwen van de grote Siem Safaribus, bouwden wij (online) de Toet Toet Auto’s website en zetten we een social media campagne op. Op de website verzamelden we alle informatie die voor de twee doelgroepen relevant was: Exit’s praktische info rondom de Roadshow (waarom, wat, wanneer, waar) en de door ons geschreven inhoudelijke kennismaking met de 7 nieuwe Toet Toet Auto’s.

Zo gauw toettoetautos.com live stond, konden we beginnen met de awareness: bereik genereren om ouders te attenderen op de uitgebreide productlijn en de unieke kans Siem Safaribus en zijn 7 nieuwe vriendjes te ontmoeten. Dat deden we door de social media kanalen van VTech in te zetten en een online campagne. Alles zo ingericht en geschreven dat het vanaf het begin interactie uit zou lokken - om de relatie met de doelgroep verder te verstevigen en nóg meer bereik te krijgen. En dat lukte!

Over de finish

Wij zouden geen digitaal bureau zijn, als we niet alles meetbaar willen hebben. Mooi dus, dat we zelfs samen met Exit de offline bezoekers konden tellen - dat waren immers de personen die de Roadshow bezochten. Voor we met de campagne begonnen, zetten we daarom een aantal KPI’s op: cijfers die we wilden bereiken om achteraf te beoordelen hoe succesvol de campagne was. Hoewel de looptijd nog niet voorbij is, deden we een mooie ontdekking: de meeste doelen waren al (meer dan) behaald.

1.2 miljoen bereikte personen

(doel: 600.000)205%

7.9%

engagement

(doel: 3%)261%

4% gebruikers klikt door naar verkooppunten

(doel: 4%)100%%

2000 Roadshow
bezoekers

(doel: 2000)100%

275 shares op social media

(doel: 150)183%

Het enige doel dat nog niet behaald is, is het aantal bezoekers op de website. Maar met nog 2 maanden campagnetijd te gaan, hebben we daar alle vertrouwen in. En in de tussentijd blijven we experimenteren en optimaliseren om ook uit dat laatste doel het meeste te halen.

"Siem Safaribus is door Exitable en Exit echt tot leven gebracht en heeft bij jong en oud voor optimale beleving gezorgd omtrent het merk VTech. Aangevuld met een sterke online en offline campagne kunnen we terugkijken op een succesvol project waarmee we onze doelen op het gebied van awareness en engagement met onze doelgroep meer dan bereikt hebben"- Malu Limpens, Senior Marketing Manager VTech

Samen in een wagentje

We gaven Exit de hand en werkten zij aan zij als één partij voor VTech. VTech werd zo ontlast, terwijl ze tóch twee bureaus tot hun beschikking hadden. Met als voordeel toegang tot specifieke expertise en ervaring, zonder de tijdsbelasting van meerdere bureaus aansturen.

Die bundeling van krachten deden we al eerder, en doen we in de toekomst graag nog een keer om jouw organisatie verder te helpen. Online én offline. Bel of mail ons voor een afspraak en we vertellen er graag meer over!