Digitale marketing & Strategiën

Hoe vertaal je marketing- en salesdoelstellingen naar een toepasbare digitale strategie? Dat is waar onze online marketeers zich dagelijks mee bezig houden.

Strategie vs. middelen

Zoekmachine optimalisatie, online advertising, social media marketing, e-mailmarketing, het zijn allemaal geweldige middelen, en we zetten ze maar wat graag in, maar… Een middel is niks zonder een strategie. De digitale strategie staat altijd voorop. We zoeken de juiste middelen bij de doelen en doelgroepen. Niet andersom. Maar zelfs als de juiste middelenmix bepaald is, zijn we niet klaar. Want werkt alles ook wel hoe we het bedacht hadden? Dan begint het spel van analyseren en optimaliseren...

Contentmarketing of inbound marketing?

Traditionele (push) marketing verliest effect. De moderne consument is zelfredzaam, zoekt zelf naar oplossingen, neemt zelf beslissingen en zit niet te wachten op opdringerige reclameboodschappen. Verveel je doelgroep daarom niet met schreeuwerige advertenties, maar wek de interesse met relevante en kwalitatieve content. Dat noemen we contentmarketing. Of is het inbound marketing? Of allebei? Gijs en Bart leggen je graag de overeenkomsten en verschillen uit.

Online vindbaarheid door SEO en SEA

Een website hebben is leuk. Maar het is ook fijn als deze gevonden wordt door jouw doelgroep. Zoekmachines hebben hierin een cruciale rol (gòh!). Maar hoe kom je eigenlijk bovenaan in de zoekresultaten terecht?

Het kan op 2 manieren:

  • Organisch, op basis van de waarde van je website en content (SEO)
  • Betaald, op basis van ingekochte zoekadvertenties (SEA)

Het optimaliseren van je organische vindbaarheid is een continu en complex proces. Maar onmisbaar, want als je niet vindbaar bent ben je (letterlijk) nergens. Brengt organische vindbaarheid niet (meteen) de gewenste resultaten of wil je slechts tijdelijk (extra) goed gevonden worden (bv. campagnematig)? Dan bieden zoekmachine advertenties een oplossing. Zowel voor SEO als SEA ben je bij ons aan het juiste adres!

Contentmarketing of inbound marketing?

Traditionele (push) marketing verliest effect. De moderne consument is zelfredzaam, zoekt zelf naar oplossingen, neemt zelf beslissingen en zit niet te wachten op opdringerige reclameboodschappen. Verveel je doelgroep daarom niet met schreeuwerige advertenties, maar wek de interesse met relevante en kwalitatieve content. Dat noemen we contentmarketing. Of is het inbound marketing? Of allebei? Gijs en Bart leggen je graag de overeenkomsten en verschillen uit.

Online campagnes

Hoe breng je jouw organisatie, diensten of producten onder de aandacht van je doelgroep? Een gedegen lange termijn strategie is hiervoor essentieel. Echter, je kan ook wel eens iets voor korte duur (extra) onder de aandacht willen brengen. Bijvoorbeeld de lancering van een nieuw product, een seizoensdienst of een evenement. Hiervoor kan een online campagne uitkomst bieden.

Er zijn veel mogelijkheden, zoals:

Er zijn veel mogelijkheden, zoals:

  • Social media campagnes
  • Zoekmachine advertenties
  • E-mailmarketing
  • Display (en video) advertenties
  • Affiliate marketing

Maar hoe zet je een effectieve campagne op zonder opdringerig of irritant te worden? Dat is de kunst. Gijs en Bart vertellen je er graag meer over.