The Future is Now
Nu is de toekomst. Niet alleen overduidelijk vanwege de klimaatdiscussie - er is nu al extreem weer, AI dat met de komst van ChatGPT en een explosie van andere tools dit jaar realiteit is geworden ipv iets abstracts, maar ook de titel van ons jubileumevent. Maar waarom zeggen we dit? Omdat er iets urgents aan de hand is. En hoe je daarin navigeert, handelt en helder blijft hebben wij onze klanten inzicht in willen geven.
En een vraag die wij onszelf gesteld hebben. De reis waarop we onze klanten hebben meegenomen, is de reis die we zelf hebben afgelegd. Een reis die leidt tot een nieuwe Exitable.
The Future is Now - Eef Leerschool
Ooit kon je als organisatie simpelweg groeien als je alleen een fabriek had en de 4P’s in orde had. Mensen moesten het doen met de informatie die ze kregen van ‘gecontroleerde’ kanalen zoals televisie, de blaadjes in hun brievenbus en het advies van de lokale winkelier. Die dagen zijn voorbij.
In deze tijd waarin marketing vooral draait om data, KPI’s en alles meetbaar maken
hoor je niemand nog over de waarde van het merk. Daarom nam Eef Leerschool, onze eigen marketeer, ons mee in een verhaal waarin ze de noodzaak voor een goed verhaal / storytelling / sterke marketing / content marketing liet zien en waarom dat juist nú urgent is.
Enerzijds vanwege een onveranderlijk feit, namelijk dat gedrag van mensen (consumenten) niet 100% bewust en rationeel is. We worden ook gedreven door:
• Angst
• Hebzucht
• Kuddegedrag
Best wel negatieve emoties; het voorkomen van verlies is een belangrijkere drijfveer dan het vergaren van winst...
Anderzijds vanwege een aantal belangrijke verschuivingen in de maatschappij. Waarbij we het publiek meenamen in de inzichten van Rishad Tobaccowala.
You are the future - Paul Ramakers
In de woorden van Paul Ramakers: ‘Morgen start vandaag’. Dat sluit perfect aan op ons verhaal. In een indrukwekkend, persoonlijk verhaal daagt hij ons uit. We starten met een oefening om wat we ‘willen’ in beeld te brengen. Niet voor iedereen even gemakkelijk, maar wel interessant: Geef eens antwoord op de vraag:
• Hoe wil jij herinnerd worden? Wat wil jij dat er op jouw begrafenis over je gezegd wordt?
Hij neemt ons daarna mee in zijn persoonlijke verhaal. Hoe hij er, op harde wijze, achter is gekomen wat hij wilt. En dan volgt de - voor sommige confronterende - vraag:
• Wat doe jij vandaag? Wat doe jij allemaal dat daaraan bijdraagt?
Dan moeten de meesten toch schoorvoetend toegeven dat er tussen het ‘willen’ en het ‘doen’ een mismatch is.
Dat, in het licht van het eerste verhaal, benadrukt nogmaals dat het voor individuen en ook organisaties belangrijk is dat we ‘de wereld van de wil’ en ‘de wereld van het doen’ bij elkaar brengen. Alleen dan kan je authentiek zijn. Alleen dan kan je je onderscheiden, opvallen en een goed verhaal vertellen.
The Future is Exitable - Sander Beek
Op ons jubileum event ter ere van ons 15-jarig bestaan moesten we natuurlijk ook even vooruitblikken. Sinds onze oprichting in 2008 hebben we voor verschillende organisaties verschillende dingen betekend. Voor de een een website, voor de ander een rebranding. Maar in het kader van ‘wat wil ik’ en ‘wat doe ik’ zijn ook wij ons gaan afvragen hoe we ervoor kunnen zorgen dat wij herinnerd worden zoals wij dat graag zouden willen. Daarom hebben we in plaats van voor klanten, voor onszelf de Brand Sprint gedaan.
Maar, belangrijker nog is welke stap we vandaag gaan zetten om daar te komen. Vandaag spreken wij onze ambitie uit. Maar ook meten we ons een passend jasje aan in de vorm van een rebranding. We gaan elk kwartaal met een werkgroep inzoomen op een kwadrant waarin we een aantal heel concrete verbeterslagen gaan toepassen. Stap voor stap naar ons doel. En wat heb jij daar als klant van Exitable aan?
• Altijd slimme en gepassioneerde digitale krachten tot je beschikking
• Altijd zeker van een duurzaam maatwerk product, dat perfect in jouw digitale landschap past
• We beloven niet alleen creatieve digitale oplossingen, maar ook een partnerschap.
• Wij houden trajecten en strategie helder en eenvoudig, door Design Thinking principes toe te passen
• Wij helpen je menselijkheid en techniek op de juiste manier te combineren om zo relevant mogelijk te zijn
• Wij houden het zo simpel mogelijk zodat je zo min mogelijk afhankelijkheid voelt door bugs, miscommunicatie en wachttijden
Weten wat we nog meer hebben gedaan? Check ons werk.
The future, de toekomst…
Geen mysterie, maar het project waar we vandaag aan werken. Samen werken we niet alleen aan impact, maar ook een blijvend positief verschil. Een vonk van inspiratie nodig? (man)Kracht om ideeën tot leven te brengen? Creativiteit en energie nodig om dingen aan te zwengelen? Neem contact met ons op.
The Future is Digital - Christian Kromme
Als je de link legt tussen biologische evolutie, waarbij cellen biologie gebruiken om organismen te creëren en technologische evolutie, waarbij sapiens technologie gebruiken om organisaties te ontwikkelen, dan kun je redelijk goed voorspellen waar de technologische ontwikkelingen ons gaan brengen. En leg je die ontwikkeling over trends uit het verleden, de agrarische revolutie, de industrialisatie of de internetrevolutie dan zie je ook dat die ontwikkelingen dezelfde transformatie doormaken als biologische evolutie. Met dat in het achterhoofd, weet je dus dat AI niet zomaar een trend is, maar een enorme, transformerende golf, vergelijkbaar met het internet, maar exponentieel krachtiger en in een korter tijdsbestek. Dat je op die AI trein moet stappen is een feit, geen vraag.
Start jouw morgen vandaag
En daarmee sloten wij ons event The Future is Now af. Neem contact met ons op en wij helpen je stappen te zetten.