Direct naar de inhoud

Your Concert and Festival App

www.getgigit.com
Gigit video placeholder

Expertise


  • Digitale strategie
  • Digitale marketing
  • Digitale producten

Diensten


  • Digitale infrastructuur discovery
  • Digitale transformatie strategie
  • Visual Design
  • Development
  • Gebruikersonderzoek
  • Customer Journey

Gigit is de grootste nieuwe startup app in de muziekscene. Paradiso meldde zich als lifetime partner, Giel Beelen als ambassadeur en radiostations als Kink FM en Studio Brussel (de grootste in België) vormen complete uitzend-items rondom de app. Wat hij doet? Je concerten (gigs) loggen, kort gezegd. “Wat Untappd voor bier is, is Gigit voor je live muziek ervaringen”, legt mede-oprichter Jannis van de Heuvel uit. Begin 2020 haalde hij met de rest van het Gigit team een investering van €100.000 binnen voor de app; goed voor een waarde van 2 miljoen van de app.

UX design

Digitale design aanpak met als kern-filosofie: user first.

UX (User eXperience) design is één van onze sterkste kanten. Onze superpower. Het is een digitale design aanpak met als kern-filosofie: user first. De gebruiker voorop, in alle keuzes die gemaakt worden voor de look, feel & flow van (in dit geval) de app.

Voor de Gigit app hield dat in dat collega’s van Studio Moan het grafisch design van de app maakten, en wij de ‘UX finish’ deden. Het design digital & user friendly maken. Hoe dan? De hele user flow – de manier waarop de gebruiker met de app omgaat – werd onder handen genomen, op basis van de gestelde doelen en de data van de app gebruikers-testgroep. Belangrijk, want de user flow moet zo logisch en simpel mogelijk zijn. De allerkortste weg tonen naar het doel van de gebruiker.

Development

Een enorme eigen database

Een van de belangrijkste functionaliteiten van de app is het zoeken naar gigs: het concert op de locatie waar je op dat moment bent. Je moet het, waar je ook bent, altijd in een paar klikken kunnen vinden. Maar hier was een hobbel. Er bestond geen externe database met álle muzieklocaties en -concerten, of ze werkten niet optimaal.

Dus maakten we een ínterne database. Simpel gezegd door een combinatie te maken van verschillende externe bronnen; van de database van Podiuminfo tot Festivalinfo en Last FM. Bronnen die samen één volledig werkende en complete bron vormen van venues en optredens.

Optimaal voor de gebruiker die zijn gig wil loggen – en nog eens minstens zo waardevol als unieke dataverzameling van live muziek locaties in Nederland!

Probleem: opgelost. Superpower: on.

Ook design & development, startup style?

Goede keuze. Want een startup idee is leuk, maar een concreet digitaal product nog veel beter. Zonder een goed werkende app of web oplossing valt er namelijk niks te tonen aan de wereld; aan gebruikers / bezoekers en investeerders. En zonder die twee, weet elke startup, ben je nergens. Dus beginnen we altijd vooraan, van abstract idee naar concreet digitaal product, passend binnen je budget en belangrijkste doelen. Het digitale recept voor succes, van elke startup.

Ben je een start-up en wil je digitaal impact gaan maken?

Maarten
Neem dan contact op met Maarten
maarten@exitable.nl of bel naar +31 (0) 628 60 37 41