Conversieboost voor Rockpanel

Rockpanel, onderdeel van de Rockwool Group, biedt duurzame oplossingen aan voor gevelbekleding. Ze hebben een uitgebreid productaanbod voor allerlei geveloplossingen - passend bij ieder project. Echter weten de klanten van Rockpanel nog niet altijd zeker welke oplossing het beste bij hun project past. Om die vraag passend te beantwoorden, kun je gratis een proefmonster via de website bestellen. Maar de sample software die Rockpanel op dat moment gebruikte, was niet gebruiksvriendelijk genoeg. Hoe ze die beter konden maken? Daar vroegen ze ons voor.  


Proefmonster op de proef 

Gevelbekleding bestaat in vele soorten en kleuren. Maar ga je als architect een keuze maken over de gevel van een groot pand, wil je natuurlijk zeker weten dat je de juiste bekleding kiest. Dat het materiaal is wat je verwachtte, en de kleur(en) uitkomen zoals je bedacht had. 

Dus is een proefmonster geen overbodige luxe. Rockpanel had daarom op hun website een stukje software, waarmee web bezoekers gratis een proefmonster konden bestellen. Toch was Rockpanel niet tevreden met deze oplossing. Die was namelijk niet zo goed als hij kon zijn. Het aanvraagproces was niet erg gebruiksvriendelijk, waardoor Rockpanel vermoedde dat ze veel potentiële aanvragen misliepen. 

Ze vroegen ons over de vloer om mee te denken met een betere oplossing, en formuleerden daarbij een duidelijk doel: 

Een gebruiksvriendelijke tool voor de Rockpanel websitebezoekers om makkelijker en sneller proefmonsters te kunnen bestellen.
 
Voor Rockpanel een belangrijk doel. Want de tool wordt voor heel Europa ingezet (op maar liefst 15 verschillende domeinen) en is een belangrijke lead generator voor de organisatie. Niet fijn als je daar kansen mist, dus. 

Onze aanpak 

Met ons team van marketing, UX design en developers, zagen wij een mooie uitdaging voor ons. Maar we doen niets zomaar, zonder gedegen basis. Dus na de kennismaking, planden we een brainstormsessie in met Rockpanel, waarin we dieper ingingen op het doel en natuurlijk de doelgroepen - want uiteindelijk wilden we hun leven makkelijker maken. En na die sessie werd de opdracht officieel van ons. 

Wat wij als zeer prettig hebben ervaren is de wisselwerking tussen Exitable en Rockpanel. Vanaf dag 1 hadden wij het gevoel dat wij aan Exitable een gelijkwaardige sparringpartner hadden.
Rick Caris, Online Marketing Manager Rockpanel

Snel resultaat 

En dat doel bereikten we. Op alle 15 verschillende Rockpanel domeinen door heel Europa ging de tool live. En we zagen direct resultaat. Niet alleen het conversiepercentage schoot omhoog, ook de absolute aantallen qua aangevraagde proefmonster verbeterde gigantisch. 

Een gebruiksvriendelijkere tool? Check. Meer leads voor Rockpanel? Check. Succesvolle samenwerking? Check! 

Wij, en natuurlijk ook onze websitebezoekers, zijn meer dan tevreden met de uitkomst. We hebben het hele proces als zeer positief ervaren. Het is dan ook geen verrassing dat wij inmiddels weer nieuwe projecten met Exitable hebben opgestart.
Rick Caris, Online Marketing Manager Rockpanel

Vertaalslag voor nieuwe klant 

Na een korte introductie, waarin we samen met de klant doken in hun vraag en doelgroepen, mochten we aan de slag met het gebruiksvriendelijker maken van Rockpanels sample tool. En dat lukte - met niet alleen een zeer tevreden klant, maar ook een blije eindgebruiker als resultaat.

En dat is altijd ons doel: jouw klanten helpen aan jouw oplossingen. Dus wil jij kijken of je meer leads kunt genereren door bestaande oplossingen te optimaliseren? Of wellicht zelfs een nieuwe aanpak te ontwikkelen? We staan voor je klaar

Excited?

Wij bellen je terug