Eef Leerschool
Content Marketeer
CRO staat voor "conversion rate optimization" , oftewel conversieoptimalisatie. Die conversies zijn grote of kleine doelen die je met je website probeert te behalen. Een offerteaanvraag bijvoorbeeld, of een aankoop via een webshop. Je wil dat jouw online bezoekers converteren naar klanten: dat is het uiteindelijke doel van je website. En je wil dat zoveel mogelijk bezoekers dat doel behalen. Daar komt conversieoptimalisatie om de hoek kijken. Conversieoptimalisatie bevat alle technieken die je toepast om je bezoekers zo goed en snel mogelijk naar dat einddoel te brengen. Alle manieren waarop je je conversie(s) kunt optimaliseren. Zo, de betekenis weet je. Op naar de praktijk.
De basis
Meer bezoekers die kopen en bezoekers die sneller een aankoop doen. En dat door wat kleine conversieoptimalisaties door te voeren. Klinkt goed, toch? Maar hoe doe je dat dan? We leggen de basis uit in deze blogs:
- “CRO”? Meer verkoop in minder clicks (via 4 stappen)
- Direct hogere conversie – via 5 UX boosters
- Conversie optimalisatie: meer klanten fiks je zelf (door 1 woord)
Of bekijk onderstaande video waarin onze Online Marketeer Bart je een inkijk geeft in het verhogen van jouw klikratio's:
Wil jij ook vliegensvlug op de hoogte blijven van alle digital weetjes met Exitable Bites? Schrijf je nu in!
Door met CRO
Je snapt de basis van CRO en bent klaar voor de volgende stap. Moedigen we natuurlijk aan! Krijg meer inzicht en ga door met het optimaliseren van je CRO:
- Meer conversies genereren
- Opstellen micro conversies: hoe stel je ze op en hoe meet je ze?
- Micro conversies meten: het stappenplan
- Download "Woorden die converteren" - een handig lijstje vol krachtwoorden
Waarom CRO
Als ondernemer wil je altijd het beste uit je website halen. CRO (Conversion Rate Optimization) ofwel conversie optimalisatie is hiervoor dé oplossing. Met behulp van onze strategieën kun je ervoor zorgen dat je bezoekers vaker en sneller worden omgezet in klanten. Of je nu net begint met je online aanwezigheid of juist niet. Het is nooit te laat om te investeren in (door)ontwikkeling van je website en het verbeteren van de conversie-ratio. Wij geloven in de kracht van een continuous improvement aanpak en willen je graag helpen bij het verhogen van jouw digitale succes.