Meer kwalitatieve leads door middel van een contentstrategie.

https://cms.exitable.nl/sites/default/files/styles/cases_detail_header/public/project/2022-11/Espero-header.jpg?itok=va4HU5e_

Spectaculaire wanden met internationale allure

Espero is gespecialiseerd in mobiele wanden. Met deze high-end wanden transformeren ze iedere ruimte tot een multifunctionele omgeving met behoud van een hoogwaardige en premium uitstraling. De wanden van Espero worden over de hele wereld in gebouwen geplaatst. Echter, niet altijd onder de merknaam Espero. Daardoor blijft de naamsbekendheid op internationaal niveau achter. Tijd om hier verandering in te brengen en het merk Espero bij de juiste doelgroep onder de aandacht te krijgen.

  • Betere positie google - UK

  • Contactopnames

  • Brochure downloads

  • Uitdaging

    De belangrijkste uitdagingen voor Espero zijn: meer kwalitatieve leads halen uit de huidige Nederlandse markt en merkbekendheid genereren binnen belangrijke regio’s in de UK en Duitsland. Om een betere kwaliteit aan leads te grijpen moet je natuurlijk weten wie je doelgroep is, welke vragen ze hebben en op welke wijze jouw product aansluit bij de oplossing die ze zoeken. 

  • De oplossing

    Het in kaart brengen van de belangrijkste persona’s en hun klantreis is een essentiële basis. Daarnaast is een sterke Display campagne gestart om merkbekendheid te generen en een zoekcampagne om snel goed gevonden te worden. En als verlengstuk van het Espero team optimaliseert en creëert Exitable in samenwerking met de marketing manager van Espero continu nieuwe landingspagina’s en campagnes.

  • Het resultaat

    Voor Espero hebben we een complete contentstrategie ontwikkeld die aansluit bij de vragen en informatie behoefte van de verschillende doelgroepen. Ondersteund door de zoekcampagne zorgt dit voor kwalitatieve leads die snel hun route vinden in de website. Met alleen al de Display campagne hebben we bijna 7 miljoen vertoningen binnen relevante doelgroepen gegenereerd. 

Espero website

Inzicht krijgen in het huidige communicatie landschap

Wat hebben hebben we allemaal gedaan in de Discover fase? Op basis van het vraagstuk hebben we een stappenplan bedacht om de juiste inzichten op te halen en dit te kunnen vertalen in een concrete aanpak. De stappen waren opgedeeld in inzicht krijgen in het huidige communicatie landschap van Espero en de doelgroepen en diens vragen en behoeften. Daarnaast het in kaart brengen van relevante zoekwoorden.

Nulmeting

Door middel van een nulmeting hebben we kritisch gekeken naar de huidige middelen en kanalen van Espero. We kijken daarbij onder andere naar de kwaliteit van content, gebruiksgemak, de merkbeleving en scanbaarheid van de informatie. De bevindingen en conclusies stellen we op in een helder rapport zodat er een helder beeld ontstaat van het huidige communicatie landschap en kansen tot verbetering mogelijk zijn om het optimale resultaat te behalen. Waardevolle inzichten dus! 

Persona ontwikkeling

Op basis van de belangrijkste doelgroepen voor Espero hebben we persona’s gedefinieerd. Hierdoor geven we een ‘herkenbaar’ gezicht aan de verschillende doelgroepen en brengen we per persona onder andere de belangrijkste behoeften, frustraties en doelen in kaart. Dit geeft ons een duidelijke houvast om de verdere klantreizen uit te werken.

Persona

Customer Journeys

Iedere persona heeft zijn eigen klantreis. Tijdens de customer journey sessie hebben we samen met Espero de route in kaart gebracht die verschillende persona’s afleggen van onbekend naar (uiteindelijk) trouwe klant. Aan het eind van deze dynamische workshop weten we precies welke vragen en behoeften er in welke fase aan bod komen, op welke touchpoint dit plaatsvindt en wat de gewenste oplossing zou zijn die Espero hiervoor kan bieden.

SEO onderzoek

Op de juiste zoekwoorden gevonden worden is voor Espero erg belangrijk, hiermee maken we het verschil tussen het aanspreken van de verkeerde doelgroep, namelijk de particuliere of de zakelijke markt. De definitieve lijst met zoekwoorden gebruiken we voor onze zoekcampagne en voor het uitrollen van een duurzame SEO strategie. 

  • brochure
  • Instagram banner
  • google banner

De informatiebehoefte en doelen van persona

Wanneer de Discover fase afgerond is hebben we alle relevante inzichten opgehaald. We gaan aan de slag met het ontwikkelen van de contentstrategie, het inrichten van de campagnes en het creëren van de nodige design assets en pakkende copy.

Contentstrategie

De contentstrategie is in feite de doorvertaling vanuit de de opgestelde klantreizen. We stellen een model vast die aangeeft welke typen content we nodig hebben. Namelijk brand awareness, SEO content en Persona content. Vervolgens maken we inzichtelijk welke content er over welke kanalen gedistribueerd moet worden met welke frequentie. Dit alles uiteraard op basis van de vooraf bepaalde doelstellingen en KPI’s. De contentstrategie is daarmee een praktisch handvat waarmee gefundeerd aan de slag kan gaan met je marketing activiteiten.

Persona content

Een belangrijk onderdeel is het maken van aansluitende content voor de verschillende Espero Persona’s, hierbij spelen goed in op de informatiebehoefte en doelen van persona. Hierbij kijken we naar de gehele funnel, van eerste kennismaking tot aan de beste route naar de gewenste oplossing. Dit betekend dat we oog hebben voor aansprekende beelden, sterkte copy of goede gebruiksvriendelijkheid op een landingspagina of website.

Design sprint

Strategie ontwikkeld? Check! Campagnes ingericht? Check!

Strategie ontwikkeld? Check! Campagnes ingericht? Check! In de Grow fase gaan we aan de slag om jouw doelstellingen te verwezenlijken en ook eigenaar worden van deze doelstellingen. Dat betekent dat we doorlopend monitoren, optimaliseren, nieuwe landingspagina’s en/of campagnes creëren en we je maandelijks rapporteren en adviseren om je zo de gestelde doelen te borgen. We noemen dat: onze continuous improvement aanpak. Middels deze aanpak optimaliseren we één of meerdere producten en sluiten de nodige disciplines aan zodat we jouw gehele digitale landschap continu kunnen blijven monitoren en optimaliseren.

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met Tijn