Mobiliteit van de toekomst

Amber is hét elektrisch deelautoconcept dat onze kijk op mobiliteit verandert. 

Het vraagstuk

Amber is een jonge organisatie die als doel heeft op de wereld van mobiliteit op hoog tempo te veranderen. Hoe? Door elektrische deelauto’s door heel Nederland aan te bieden en zo het bezit van een eigen auto overbodig te maken. Ambitieus? Ja. Maar binnen no time ontwikkelden ze zich van startup naar scale-up. En dus zochten ze een partner die in datzelfde tempo hun missie kan vertalen naar digitale oplossingen in de breedste zin van het woord:

  • Redesign website
  • Nieuwe reserveringsflow in de app
  • Redesign app
  • Wallet functie in de app
  • Campagnematige landingspagina’s 
  • Verbeterde aanmeld flow
  • Geïmplementeerde marketing automation
  • Conversie- & calculatietools

Die partner vonden ze in Exitable. Met trots pakten we deze uitdagingen aan en werkten, zij aan zij, naar passende oplossingen. 

De aanpak 

Grote uitdagingen die we op een overzichtelijke manier aanvliegen. Namelijk door te starten met een design sprint. We starten met de reserverings flow: in slechts 4 dagen werkten we van probleem, naar uitdaging, naar oplossing tot een getest prototype. Dit pakten we vervolgens op in een iteratief proces, waarin we bleven testen. In slechts 3 maanden hadden we een compleet redesign, volledig getest, live. 

Groots resultaat in korte tijd - precies zoals Amber graag ziet. Daarom mochten we ook hun website vernieuwen. Met een discovery sessie als stevige basis inventariseerden we alles wat we moesten weten over de nieuwe website: doelen, doelgroepen, klantreis en hoe Amber waarde toevoegt voor een mogelijke klant. Na het geteste redesign en de ontwikkeling in een custom Wordpress omgeving, begon het eigenlijk pas. Want een conversiegerichte website is nooit af, dus werken we vast met Amber samen om bij te sturen, door te ontwikkelen en steeds beter aan te sluiten op de vraag van de bezoeker. 

Dit deden we bijvoorbeeld door Amber te helpen met het starten van marketing automation en zo het meeste uit (incomplete) aanmeldingen te halen. Maar ook door conversiegerichte tools en landingspagina’s te ontwikkelen.

Het resultaat 

Een goede samenwerking, slimme doorontwikkelingen en na een jaar alle jaardoelen afgevinkt. Maar belangrijker nog, zijn we een stuk slimmer geworden van het gedrag van de eindgebruiker - waardoor er te gekke plannen liggen voor het komende jaar. 

  • Goeie energieke samenwerking
  • Veel inzichten op basis van data en testen
  • Superhoog tempo en veel ideeën
  • 100% meer bezoekers binnen 1 jaar
  • Meer aanmeldingen
  • Waardevolle inzichten om door te blijven ontwikkelen

De toekomst

Wij zijn supertrots op Amber als energieke en groeiende partner - en hopen nog vele jaren ze te ondersteunen in die groei. 

Ben jij ook op zoek naar structurele digitale groei en innovatie? Kom dan eens langs

amber project

Excited?

Wij bellen je terug