Hoe we de Bruynzeel webshop
strategisch neerzetten

Ga naar website

Waarschijnlijk ken je ze van de keukens of de potloden. Maar Bruynzeel doet meer. Bruynzeel Storage Systems levert duurzame opslagsystemen, voornamelijk aan archieven en de kunstsector. Vanuit klanten rees de vraag of Bruynzeel niet ook benodigdheden voor hun (dagelijkse) werkzaamheden kon leveren. Na uitgebreid onderzoek werd uiteindelijk besloten om het extra service niveau toe te passen.

Vanuit deze denkwijze hebben we samen de Bruynzeel Solutions Store neergezet. Een uniek, online platform in de markten waarin Bruynzeel Storage Systems actief is. We creëerden het strategisch concept, een slim design én de marktlancering. In die volgorde.

De vraag van Bruynzeel

“Kunnen we de museumbranche strategisch breder ondersteunen vanuit Bruynzeel Storage Systems?”

Dat werd het einddoel: Bruynzeel Storage Systems strategisch neerzetten in de museumbranche. Het middel: de Bruynzeel Solutions Store. Een one stop webshop waar alle soorten opslag-gerelateerde producten besteld kunnen worden voor het beschermen, verpakken, transporteren, bevestigen en (uiteraard) opslaan van kostbare kunststukken.

Een specifiek middel in een relatief kleine branche, dat daarom een strategisch antwoord op de initiële vraag nodig heeft.

Ons antwoord

“Jazeker.” En wel met de volgende ingrediënten:

  • Een zowel doordachte als efficiënte aanpak.
  • Een complementerend team van product owners, technisch ontwikkelaars, creatieve designers en conceptuele strategen met technische kennis en een marketing expertise in een samenwerking van de klant, ons bureau en een tweede bureau.
  • Een strategisch concept voor het hele project.
  • Een slim UX design voor de shop.
  • Een creatief concept voor lancering.

Van concept naar store

Alles begint bij een strategische sessie. Een verbinding van alle teamleden om een gedegen basis te leggen voor dit project. Wat willen we bereiken? Hoe komen we daar? Wie draagt welke verantwoordelijkheid en hoe is de rolverdeling?

En dan: samen aan de slag.

Samen met Bruynzeel besloten we ons eerst vooral op de thuismarkt te richten, daarna op de internationale markt van de museum- en opslagbranche. Samen met de externe ontwikkelaars keken we naar een passend design vanuit de techniek en de strategie. Samen met de interne marketingafdeling lanceerden we de shop, ondersteund met een creatief concept van onder andere prikkelende images, zoals deze speciale Nachtwacht.

Het resultaat

Een webshop plus strategisch en creatief concept is afgeleverd, zodat de klant deze nu in eigen beheer kan runnen. Samen bedachten en bouwden we dus de machine, nu is hij de lucht in en kan hij autonoom gaan vliegen, waarbij wij als Exitable het team van Bruynzeel ondersteunen met onze marketing kennis om zo gezamenlijk toe te werken naar de beoogde resultaten.

“E-commerce was voor Bruynzeel Storage Systems nieuw terrein. De doordachte aanpak van Exitable, waarin verschillende disciplines samengebracht worden in de Discovery fase, zet de kaders voor functionaliteit, design en timing. Dit voorkomt onduidelijkheden tijdens de ontwikkeling en maakt de launch een feestje!”

Jasper Hunnekens, Group Marketing Manager

Ook van concept naar resultaat?

Mis je net een paar ingrediënten en teamrollen in jouw digitale project? Werk je graag volgens een full concept aanpak, van strategische basis tot creatieve lancering? Of weet je überhaupt niet waar je moet beginnen om jullie digitale doelen en wensen voor elkaar te krijgen? Wij maken het digitale verschil. Met jou. Met liefde.