Hoe we 145.000 huishoudens zélf hun afval laten regelen.
Een nieuwe selfservice omgeving voor de inwoners
Rd4 verzorgt de afval- en grondstoffeninzameling van een groot gedeelte van Zuid-Limburg. In dit gebied beheert Rd4 een achttal milieuparken en een drietal kringloopshops. Om de inwoners meer vrijheid en mogelijkheden te geven in de dienstverlening rondom de inzameling van afval en grondstoffen, hebben we een nieuwe selfservice omgeving gebouwd: Mijn Rd4.
Hoe kunnen we de inwoners zelf dingen gemakkelijk laten regelen?
Hoe kunnen we inwoners van onze gemeenten de mogelijkheid en vrijheid geven om zélf dingen heel gemakkelijk te regelen? Dat was de initiële vraag van Rd4. Daarnaast was er natuurlijk nog de vraag: Hoe kunnen we de bestaande functionaliteiten in de oude Mijn Rd4 omgeving verbeteren en vernieuwen?
Eerder mochten we voor Rd4 het corporate- én bedrijvenplatform ontwikkelen. Nu deze mooie uitdaging.
We kenden Rd4 al. De richtlijnen voor het design waren dus al vrij duidelijk. Dat was mooi, want daardoor konden we nog meer dan anders de focus leggen op de gebruikerservaring.
Een nieuw selfservice platform
Met behulp van onze discovery ontdekten we de grootste gebruikersbehoefte, én de belangrijkste doelstelling van Rd4. De belangrijkste features prioriteerden we en werden verwerkt in een klikbaar prototype. Een belangrijke stap in de ontwikkeling van elk digitaal product. Met dit klikbare prototype kunnen we niet alleen testen of het logisch en gebruiksvriendelijk is voor de gebruikers. Maar ook de opdrachtgever krijgt zo een goed beeld van het eindproduct, nog voordat we met de ontwikkeling zijn gestart.
Een complete webapp: Mijn Rd4
Inmiddels is de webapp in gebruik en zijn de eerste paar honderd milieupassen gekoppeld door onze eindgebruikers. MijnRd4 is een omgeving waar je niet alleen je persoonlijke afvalkalender kan inzien. Je kan er ook ophaalafspraken plannen voor grofvuil, snoeiafval of kringloopspullen, je eigen containerledigingen en je bezoeken aan het milieupark bekijken. Inwoners kunnen heel gemakkelijk inloggen op deze nieuwe omgeving met een e-mailadres en eigen wachtwoord.
Strategie ontwikkeld? Check! Campagnes ingericht? Check!
Strategie ontwikkeld? Check! Campagnes ingericht? Check! In de Grow fase gaan we aan de slag om jouw doelstellingen te verwezenlijken en ook eigenaar worden van deze doelstellingen. Dat betekent dat we doorlopend monitoren, optimaliseren, nieuwe landingspagina’s en/of campagnes creëren en we je maandelijks rapporteren en adviseren om je zo de gestelde doelen te borgen. We noemen dat: onze continuous improvement aanpak. Middels deze aanpak optimaliseren we één of meerdere producten en sluiten de nodige disciplines aan zodat we jouw gehele digitale landschap continu kunnen blijven monitoren en optimaliseren.
Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met Sander